Köp- och leveransvillkor
När du gör en beställning hos Haraiva AB (org. nr 559314-7944) godkänner du samtidigt våra köp- och leveransvillkor och vår integritetspolicy.
Priserna är i svenska kronor och inkluderar moms.
Betalningen sker stort sätt med Klarna Checkout och Swish. Klarna Checkout ger dig möjligheten att betala direkt, delbetala, betala med kort/kreditkort och Swish. Genom att klicka på ” slutför köp” godkänner du Klarnas villkor samt våra köpvillkor. Klarna Checkout presneterar viss informationer för dig så snart du är identifierad.
När du slutför din beställning skickar vi en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkter, pris, faktureringsadress och leveransadress. Om något är fel i bekräftelsen ska du omedelbart kontakta oss via e-post på info@haraivaspices.se.
Våra normala leveranstider är 1–4 dagar. OBS! Om du gör en beställning på en helg skickar vi produkterna tidigast på måndagen efter.
Leveranser sker med PostNord inom Sverige.
Varubrev 1:a-klass. Till din postlåda eller dörr. Paketet delas ut i din postlåda.
Om paketet inte får plats i postlådan levereras det vid din dörr eller i en påse utanpå din postlåda. Du aviseras när leverans vid dörr eller i påse på lådan är utförd.
Vi reserverar oss för att produkter är slutsålda och förbehåller oss rätten att annullera beställningar på varor som är slut i lager. Du får alltid besked via e-post om något av detta blir aktuellt.
Ångerrätt och reklamation
Du har 14 dagars ångerrätt under förutsättning att produkten är oöppnad, oanvänd och returneras i oskadat skick. Ångerrätten gäller inte produkter som på grund av hälso- eller hygienskäl har förseglats (plomberats) och där förseglingen har brutits av dig.
Kontakta alltid vår kundtjänst på info@haraivaspices.se innan du returnerar en produkt. Ange alltid ordernummer och fullständiga kontaktuppgifter vid returer. Du ansvarar för varan tills den når oss och bör därför skicka produkterna välpaketerade och i ursprunglig förpackning. Du betalar själv returfrakten, såvida det inte handlar om en reklamation av en felaktig produkt.
Om du vill reklamera en felaktig produkt, kontakta oss på info@haraivaspices.se där du anger ditt namn, din adress, din e-postadress, ditt ordernummer och en beskrivning av felet. Om vi inte lyckas leverera en liknande produkt som ersättning för den gamla, återbetalar vi dig för den felaktiga produkten i enlighet med gällande konsumentlagstiftning. Vi står för returfrakten vid godkända reklamationer.
Returadress:
Haraiva AB
Dirigentgatan 3
215 85 Malmö
För mer information om den lagstiftade ångerrätten, se https://www.hallakonsument.se/konsumentratt-process/angerratt/.
För mer information om den lagstiftade reklamationsrätten, se
https://www.hallakonsument.se/konsumentratt-process/reklamera-felaktig-vara/.
Force majeure
Händelser såsom krig, naturkatastrofer, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighetsbeslut, uteblivna leveranser från leverantörer, fördyrande omständigheter och därmed jämförbara händelser utanför Haraiva AB:s kontroll – som inte skäligen har kunnat förutses – ska hänföras till force majeure. Detta innebär att Haraiva AB befrias från sina förpliktelser att fullgöra ingångna avtal.